Ben je als jongere of ouder ontevreden over onze begeleiding of ondersteuning nodigen we je uit om dit met ons te bespreken. Je kan als jongere steeds terecht bij jouw individuele begeleider, contextbegeleidster of een andere begeleider op de campus. Als ouder of iemand van het netwerk kan je terecht bij jouw contextbegeleider. Als jongere of ouder kan je ook steeds wenden tot de teamverantwoordelijke van de campus. Je kan deze contactgegevens terug vinden op de website onder desbetreffende campus. Je gaat dan met één van hen in gesprek over jouw ontevredenheid.
Via al deze kanalen kan je laten weten dat je een formele klacht wil indienen over onze ondersteuning, begeleiding en dienstverlening.
Je kan als jongere en of ouder altijd terecht bij een directielid om te praten over jouw ontevredenheid. Je kan hier een mail sturen naar directie@amonvzw.be.
Je kan bovendien ook een formele klacht indienen door een mail te versturen naar klachten@amonvzw.be. Hierin beschrijf je de aard van je klacht en wat jouw vraag is. We reageren hierop binnen de 10 kalenderdagen.
- Je kan jouw klacht ook altijd anoniem indienen via volgende link
- Je kan beroep doen op de bijstand van een vertrouwenspersoon
- Je klacht zal door ons steeds neutraal en objectief behandeld worden
Mocht je voelen dat je vragen, noden en ontevredenheden onvoldoende door ons beantwoord werden, dan kan je zeker bij de volgende instanties terecht:
Opgroeipunt
- Telefoon: 078 170 000 (elke werkdag tussen 8:00 en 20:00 uur)
- Brief: Opgroeipunt, Hallepoortlaan 27, 1060 Brussel
- Website: www.opgroeien.be/opgroeipunt
Kinderrechtencommissariaat
- Klachtenlijn: 0800 20 808
- Algemeen nummer: 02 552 98 00
- Website: www.kinderrechten.be